Η αλήθεια για τη μείωση του τοπικού πάχους
Η ομάδα του titroo ανέβασε το άρθρο πριν 2 χρόνια

apple-norms-size-standards

Γεια σας φίλες και φίλοι,

Αυτή την εβδομάδα αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τη μείωση του τοπικού πάχους και κατά πόσο είναι δυνατό να στοχεύσουμε συγκεκριμένες περιοχές τις οποίες θέλουμε να “σμιλεύσουμε”.

Ευτυχώς, όπως πολλές έρευνες1,2,3 έχουν δείξει ούτε ασκήσεις σε συγκεκριμένες περιοχές ούτε μαγικές τροφές υπάρχουν που εξαλείφουν το τοπικό πάχος. Και λέμε ευτυχώς γιατί μια απλή καθημερινή βόλτα των 30 λεπτών θα μειώσει πολύ περισσότερο το λίπος γύρω από την κοιλιά από κοιλιακούς καθημερινά.

Γιατί όμως η εξάσκηση συγκεκριμένων περιοχών δεν μειώνει το τοπικό λίπος;

Η αίσθηση που έχει ο περισσότερος κόσμος είναι ότι αν εξασκείται μια συγκεκριμένη περιοχή τότε οι μύες θα αναζητήσουν την ενέργεια που χρειάζονται από εκεί. Σαν αποτέλεσμα, θα μειωθεί το τοπικό πάχος. Μόνο που αυτή η αίσθηση είναι λάθος.

Τα μυϊκά κύτταρα δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν ως “καύσιμο” τα τριγλυκερίδια των γειτονικών λιπικών κυττάρων. Τα τριγλυκερίδια πρέπει να διασπαστούν σε απλούστερες μορφές (γλυκερόλη και λιπαρά οξέα) τα οποία μέσω του αίματος προσφέρουν την απαραίτητη ενέργεια στους μύες. Το λίπος που θα διασπαστεί δεν προέρχεται απαραίτητα από τα λιπικά κύτταρα που είναι κοντά στον μυ, αλλά από οπουδήποτε στο σώμα. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχει σημασία ποιος μυς εξασκείται. Όταν το σώμα μας χρειάζεται να αποθέσει ή να πάρει ενέργεια θα χρησιμοποιήσει λιπικά κύτταρα από την περιοχή που είναι ορισμένη από γενετικούς και ορμονικούς παράγοντες.

Ακόμα ένας λόγος για τον οποίο αυτές οι ασκήσεις δεν βοηθάνε στην μείωση του πάχους, γενικότερα, είναι ότι δεν καίνε πολλές θερμίδες. Το 99% των λεγόμενων ασκήσεων για κάψιμο του τοπικού λίπους είναι αναερόβιες. Για αυτόν το λόγο είναι πιο πιθανό να εξαφανιστεί το “σωσίβιο” γύρω από τη μέση με καθημερινό τζόκινγκ παρά με καθημερινούς κοιλιακούς.

color-run_resized

“ 'Όμως σε εμένα δούλεψε, έκανα ασκήσεις μόνο στην κοιλιά και μειώθηκε το τοπικό πάχος... ”.

Αυτό που συνέβη είναι ότι, είτε λόγω της εξάσκησης στη συγκεκριμένη περιοχή οι μύες “γράμμωσαν” με αποτέλεσμα, ενώ το λίπος παραμένει το ίδιο, να φαίνεται λιγότερο, είτε ότι πολύ απλά υπήρχε γενικότερη μείωση του λίπους στο σώμα εξαιτίας της άσκησης και πιθανώς της καλύτερης διατροφής που συνοδεύει ένα πρόγραμμα άσκησης.

Υπάρχουν τροφές που καίνε λίπος;

Η απάντηση είναι απλή, όχι. Υπάρχουν υγιεινές τροφές, τροφές πλούσιες σε βιταμίνες, χαμηλές σε λιπαρά, υψηλές σε αντιοξειδωτικά και ιχνοστοιχεία αλλά καμία τροφή δεν “επιτίθεται” στο λίπος. Όλες οι τροφές έχουν ενέργεια. Όσον αφορά το βάρος σας (και όχι την υγεία σας) δεν έχει καμία διαφορά αν θα πάρετε τις έξτρα θερμίδες από καρότα ή χάμπουργκερ.

carrots

Τέλος θα επαναλάβουμε για άλλη μια φορά ότι η ποικιλία στη διατροφή και η προσθήκη περισσότερων δραστηριοτήτων στη ζωή σας είναι καλύτερες από οποιοδήποτε μηχάνημα ή σκόνη. Αν θέλετε ένα εργαλείο για να καταφέρετε τον διατροφικό σας στόχο, μην πηγαίνετε μακριά. Δεν χρειάζεται να ξοδέψετε μια περιουσία σε “μαγικά” προϊόντα. Το Titroo, το μοναδικό ελληνικό διατροφικό διαδικτυακό εργαλείο, είναι και θα είναι πάντα δωρεάν.

Καλή εβδομάδα,

η ομάδα του Titroo

 

1.http://www.yalescientific.org/2011/04/targeted-fat-loss-myth-or-reality/

2. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23222084

3. http://www.health.harvard.edu/staying-healthy/abdominal-fat-and-what-to-do-about-it

Γράψτε μας παρατηρήσεις!
Στείλε το!