Πόση ζάχαρη έχουν αλήθεια οι τροφές που καταναλώνουμε
Η ομάδα του titroo ανέβασε το άρθρο πριν 7 μήνες

Από τον καιρό που λίγη ζάχαρη στο στόμα ήταν ικανή να μετατρέψει ένα κλαμένο μωρό σε χαρούμενη φατσούλα, η γλυκιά γεύση έχει αναλάβει το ρόλο του πιο άμεσου και ισχυρού ψυχοτονωτικού. Για αρκετά χρόνια, καλοπροαίρετες γιαγιάδες έβαζαν λίγο μέλι ή ζάχαρη στην πιπίλα των εγγονιών τους, μέχρι που ένας οδοντογιατρός έβαλε τέρμα στη γλυκιά αυτή καθησυχαστική διαδικασία.
Η προσφυγή σε μια γλυκιά γεύση σε στιγμές έντασης, άγχους αλλά και σε ώρες χαράς και γιορτής είναι για όλους απόλαυση κι αυτό γιατί η ζάχαρη αυξάνει την έκκριση σεροτονίνης στον εγκέφαλο, μιας ορμόνης που μας κάνει να νιώθουμε ευχάριστα.

sugar-1487238-1279x846

Όμως, πολλές τροφές περιέχουν ζάχαρη κι ας μην είναι γλυκές. Ζάχαρη προστίθεται σε δεκάδες προϊόντα, στα δημητριακά για το πρωϊνό, στις μπάρες δημητριακών, σε αλμυρές σάλτσες, σε αλλαντικά, σε γιαούρτια με διάφορες γεύσεις, στο ψωμί, στα έτοιμα γεύματα, στους φρουτοχυμούς, στα αναψυκτικά. Πάντα πρέπει να ελέγχετε τα συστατικά που αναγράφονται στη διατροφική ετικέτα. Όσο πιό κοντά στην αρχή της λίστας με τα συστατικά βρίσκονται τα σάκχαρα, τόσο μεγαλύτερη είναι η ποσότητα ζάχαρης που περιέχει το τρόφιμο.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα

  • Η κέτσαπ έχει περίπου 22 γραμμάρια σακχάρων στα 100 γραμμάρια
  • Οι φρυγανιές περίπου 6 γραμμάρια σακχάρων στα 100 γραμμάρια προϊόντος

Δεν έχουν όλες οι τροφές πρόσθετα ζάχαρα

Επίσης πρέπει να προσέχουμε τα τρόφιμα χωρίς πρόσθετη ζάχαρη. Αυτό σημαίνει ότι δεν προστέθηκε ζάχαρη κατά την επεξεργασία, όχι ότι η ίδια η τροφή δεν περιέχει απλά σάκχαρα. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι οι χυμοί φρούτων. 

Αυτά τα γνωρίζατε ;

Από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ ανακοινώθηκε το 2004 ότι οι γυναίκες που έπιναν ένα σακχαρούχο ποτό την ημέρα διπλασίαζαν τον κίνδυνο για σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

Η ζάχαρη ευθύνεται για το διαβήτη τύπου 2, για την τερηδόνα, για την παχυσαρκία η οποία αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα.

Η ποσότητα ζάχαρης που μπορεί να λαμβάνει ένας ενήλικας καλύπτεται μέσω των διατροφικών επιλογών μέσα στην ημέρα, χωρίς να προσθέτει καν ένα κουταλάκι ζάχαρη στον καφέ ή στο τσάϊ.

φιλικά,

Γράψτε μας παρατηρήσεις!
Στείλε το!