Γιορτές Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς και διατροφή
Η ομάδα του titroo ανέβασε το άρθρο πριν 2 χρόνια

cranberries

 

Κάθε χρόνο τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, ένας στρατός από γευστικούς θησαυρούς προετοιμάζεται στις κουζίνες όλης της Ελλάδας, μια πραγματική πανδαισία χρωμάτων και γεύσεων. Κι ενώ αυτές οι προετοιμασίες μας γεμίζουν χαρά, πάντα υπάρχει η ανησυχία για τις συνέπειες των σίγουρων διατροφικών ατασθαλιών μας. Ανησυχία όχι χωρίς βάση, αφού οι έρευνες δείχνουν ότι την ημέρα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς προσλαμβάνουμε 2 φορές τις καθημερινές μας ανάγκες σε θερμίδες, ενώ κατά μέσο όρο προσθέτουμε την περίοδο των γιορτών μισό με ένα κιλό. Βλέπετε η κατανάλωση φαγητού αυξάνεται ενώ η άσκηση μειώνεται δραστικά.

Και όμως με μια μικρή προσπάθεια και καλό σχεδιασμό μπορείτε να καταφέρετε και να περάσετε καλά και να διατηρήσετε το βάρος σας. 

Η στρατηγική μας για τις γιορτές στηρίζεται σε 2 άξονες: 

ο πρώτος είναι:

Αν μέχρι τώρα ο στόχος σας ήταν να χάσετε βάρος, αλλάξετέ τον στο να διατηρήσετε το βάρος σας. Η διατήρηση βάρους την περίοδο των γιορτών είναι αρκετά δύσκολη υπόθεση, μην δυσκολεύετε τον εαυτό σας ακόμα πιο πολύ προσπαθώντας να χάσετε βάρος. Χαλαρώστε την περίοδο των γιορτών από το πρόγραμμα απώλειας βάρους, απολαμβάνοντας μερικές χριστουγεννιάτικες λιχουδιές και συνεχίζετε το πρόγραμμα σας από την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου.

και ο δεύτερος:

Αν είστε εσείς η οικοδέσποινα ή ο οικοδεσπότης, μειώστε τις θερμίδες, όπου μπορείτε, στα εδέσματα που προετοιμάζετε. Όμως πάντα χωρίς να μειώσετε τη γεύση ή να αναγκαστείτε να ξεφύγετε από την παραδοσιακή συνταγή της γιαγιάς.

xmas-cookies

Για να πετύχει η στρατηγική, σας οπλίζουμε με μερικές χρήσιμες συμβουλές

1. Διαλέξτε σωστά υλικά

Προσθέστε στο μενού σας περισσότερα φρούτα και λαχανικά. Πχ. πορτοκάλια, μήλα, μανταρίνια ταιριάζουν με τα Χριστούγεννα και είναι μια νόστιμη εναλλακτική συνοδευτικών για το κρασί πριν το δείπνο, αντί για τυριά και ξηρούς καρπούς. Ακόμα, τραγανό μπρόκολο με μια σος γιαουρτιού είναι πεντανόστιμο ορεκτικό.

Επίσης σε εξαίρεση του κανόνα μας, ο οποίος λέει καλύτερα προϊόντα με πλήρη λιπαρά σε μικρότερη ποσότητα παρά τις εκδοχές τους με τα λίγα λιπαρά, σας προτείνουμε αυτές τις ημέρες να τα χρησιμοποιήσετε σαν συστατικά έτσι ώστε να ελαφρύνετε θερμιδικά το μενού σας.

Προτιμήστε να σερβίρετε αντί σοκολατόπιτας ή τσιζκεικ για επιδόρπιο, φράουλες βουτηγμένες σε σοκολάτα.

2. Προσοχή με το αλκοόλ

Εκτός από το ότι η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ καταλήγει και σε μεγαλύτερη κατανάλωση φαγητού και σνακ, τα κοκτέιλ περιέχουν και πολλές κρυφές θερμίδες. Προτιμήστε ποτά όπως κρασί ή μπύρα.

3. Επιλέξτε τι θα βάλετε στο πιάτο σας και απολαύστε το

Εάν βρίσκεστε καλεσμένοι σε κάποιο μπουφέ, γεμίστε το πιάτο σας κατά προτίμηση με εδέσματα που δεν είναι τηγανισμένα ή που δεν έχουν βαριές σος. Απολαύστε το πιάτο σας με την ησυχία σας και πριν ξαναγεμίσετε, αφήστε να περάσει ένα τέταρτο.

Θυμηθείτε τα σωστά υλικά κάνουν και γευστική και θερμιδική διαφορά !

4. Μην πέσετε στην παγίδα να μείνετε νηστικοί

Είναι καλύτερα να έχετε φάει κάτι ελαφρύ από το να κρατηθείτε νηστικοί “για να μπορείτε να φάτε στο δείπνο ελεύθερα”. Και αυτό γιατί το ελαφρύ γεύμα θα σας κρατήσει μακριά από την υπέρμετρη κατανάλωση που φέρνει το αίσθημα της πείνας.

5. Απολαύστε μια χριστουγεννιάτικη βόλτα

Κάνετε μια βόλτα στην αγορά, περπατήστε μέχρι το σπίτι. Εκμεταλλευτείτε τον έξτρα χρόνο που έχετε και βάλετε λίγο παραπάνω δραστηριότητα στη ζωή σας.

6. Τέλος, κρατήστε διατροφολόγιο

Το Titroo είναι εδώ και τις γιορτές! Αυτή την περίοδο χρειάζεται πιο πολύ από ποτέ να μείνετε ειλικρινείς και να καταγράψετε τι φάγατε. Θα βγάλετε εξαιρετικά χρήσιμα συμπεράσματα και θα μειώσετε τις θερμίδες που τρώτε χωρίς να το καταλάβετε, μην ξεχνάτε δεν παίρνει πάνω από 5' την ημέρα.

Χρόνια πολλά και καλές γιορτές,

titroo_signature

Γράψτε μας παρατηρήσεις!
Στείλε το!